Let's make a roguelike!
I've made a few roguelikes — mostly for myself — and I think they're a fun mix of computer science algorithms, code design decisions, and game design decisions. They are also fun to make and a great way to try new programing ideas and new game ideas.
I've created a 20 part series that I'm going to post here where I stumble my way through creating a roguelike that has most of the features any mainstream roguelike has. I consider myself a decent programmer but I'll try some things that may or may not work out and, for the sake of explanation via blog posts, cut some corners and leave out a few details. Because of that, don't take this as an example of the ideal rogulike or ideal code but if you stumble through it with me and add your own ideas, you'll have a roguelike too and, more importantly, may be better armed to make your own roguelike or contribute to someone else's roguelike.
Here's the rundown of what's to come:
Part 01: Java, Eclipse, AsciiPanel, application, applet
Part 02: input, output, modes and screens
Part 03: scrolling through random caves
Part 04: the player
Part 05: stationary monsters
Part 06: hitpoints, combat, and messages
Part 07: z levels and deeper caves
Part 08: vision, line of sight, and field of view
Part 09: wandering monsters
Part 10: items, inventory, inventory screens
Part 11: hunger and food
Part 12: weapons and armor
Part 13: aggressive monsters
Part 14: experience and leveling up
Part 15: help, examine, and look screens
Part 16: throwing and ranged weapons
Part 17: smarter monsters
Part 18: potions and effects
Part 19: mana, spells, and magic books
Part 20: item appearance and identification
Some experience with Java and object oriented programming is expected but I can answer any questions that you may have. Not only am I including the code for each part, but I've got a final version, with a few additional tweaks, running as an applet on my blog.
Compile and Execute Java Online - Try and experience the best cloud computing where you can edit, compile, ... Compile Preview | Execute | Share Code.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
Popular Posts
-
This tutorial will be written in Java since I'm familiar with it and it's a decent enough language, has many tools and libraries, a ...
-
Announcing hspec - BDD for Haskell I've long been interested in Behavior Driven Design and it's something that is strangely missing ...
-
Pro form comment for blogger [FD's BlOg] - Chúng ta có lẽ khá quen với form comment của blogger , với tính năng hiển thị thời gian comm...
-
Related Posts Widget for Blogger / Blogspot (using CSS + Java) [FD's BlOg] - Tiện ích cho phép hiển thị các bài viết liên quan (có cùng...
-
[FD's BlOg] - Đây là một trong những thủ thuật cơ bản để trang trí cho blog của bạn. Ví dụ như chèn banner flash cho header hoặc cho fo...
-
Widget Recent Posts Using jQuery [FD's BlOg] - Sau một lần lục lọi, tìm kiếm trên mạng được một hiệu ứng từ jQuery , mình đã quyết định...
-
Add emoticons to comment form and Show/Hide tab emoticon [FD's BlOg] - Thủ thuật này có lẽ khá quen thuộc với nhiều người, tuy nhiên một...
-
Đáp ứng yêu cầu của giáo xứ phú giáo , trong nhưng ngày đầu năm này có lẽ anh Dũng cũng bận cho việc ... Va lung tung .. Không có thời gian...
-
Khi khai báo các tham số hình thức bên trong hàm. Nếu các tham số đó được gán giá trị mặc định, thì khi gọi hàm, chúng ta sẽ có một vài các...
-
www.fandung.com [FD's BlOg] - Sau gần 1 năm khởi tạo, và gần nửa năm chính thức hoạt động với nội dung chính là viết về thủ thuật cho b...
No comments:
Post a Comment